Thursday, April 02, 2020

Hari ke 16 PKP

Mak masuk hospital hari ini, kali kedua tahun ini selepas hujung Disember lepas. Semalam kami bawa mak dan ayah untuk ambil darah, dan mak dijadual follow up 6 April ini. Petang selepas ambil Hospital Shah Alam hubungi adik meminta mak dibawak ke kecemasan kerana bacaan hemoglobin rendah (6.5). Tengah hari tadi Ngah dan adik bawa mak ke hospital, aku pula putuskan untuk pergi lewat petang kerana mahu tunggu mak malam ini.

Aku sampai Hospital Shah Alam pukul 6.50 petang. Ada roadblock di jalan keluar lebuhraya persekutuan ke Hospital. Tiada soal banyak sewaktu aku cakap kagu ke hospital. Mak ok, sedang masuk darah. Ngah beritahu mak marah2 kerana dimasukkan ke Hospital Shah Alam, dia mahu masuk ke hospital swasta. Entahlah, aku senyap sahaja. Terus terang perkhidmatan disini tinggi kualiti. Cuma mungkin tiada privasi kerana wad campur. Lagipun memang garga di hospital swasta tidak masuk akal.


No comments:

Rentas

 Hari ini Ismail Sabri umumkan bermula esok (Isnin) sudah boleh merentas negeri. Perkara pertama aku terfikir adalah untuk telefon Cikgu Dol...