Tuesday, March 31, 2020

Hari ke 14 PKP

Pagi ini seperti biasa sudah terjaga pukul 6 pagi. Kairul terus solat subuh, kemudian melakukan yoga mungkin dan menyediakan sarapan. Makan omelette dengan roti yang Kairul buat sendiri tadi malam. Agak kompleks juga proses pembuatan roti. Selain sukatan yang betul, adunan harus dipikul sebati dengan cara knead. Juga masa menunggu bertambah kerana yis perlu kembang. Hasil roti kukira ok. Mungkin patut lebih kembang. Kairul nampak sedih tapi kukatakan biasalah kali pertama mencuba. Maka perlu cuba lagi.

Selepas sarapan aku menyiapkan slide untuk perbincangan petang tentang kerja seq strat East Lanka. Agak serabut kerana tidak dapat membuatnya di pejabat.

Semalam hari ke 13 PKP, setelah pulang dari Shah Alam pagi itu, aku tidak produktif akan membuat kerja. Risau tentang seq strat, aku putuskan pergi ke pejabat untuk mengambil kertas2. Kebetulan tengah hari aisyah danamal mengajak pergi ke cold storage. Lama tak bertemu agaknya. Mesti Amal terkesan benar dengan PKP ini.

Aku sampai di parking KLCC pukul 2.50 petang, awal dari waktu janji 3 petang bersama mereka. Hanya P1 dibuka, tentulah kerana tidak ada banyak kereta. Itupun mereka masih caj pemegang season pass dengan harga penuh. Aku lihat semua memakai topeng. Dihadapan Cold Storage aku terserempak dengan Fatiha. Dia mahu memulangkan laptop di ofis, alang2 membeli barang sekali di Cold Storage. Kukatakan padanya aku mahu membeli dark coklat untuk kek batik, selain mahu mengambil barang di pejabat.

Aisyah bergaya dengan baju jaket longgar biru putih. Amal pula serabai dengan jeans koyak dan t shirt. Aku agak berhati2 mahu berkomunikasi dengan mereka. Mungkin paranoid selepas ke Aeon Big Ampang jumaat lepas dimana polis marah dalam pasaraya jika ada orang yang terlalu dekat sesama sendiri. Mereka perlu patuhi penjarakkan sosial. Usai membeli barang aku naik ke pejabat. Di depan lif ada 3 orang lelaki sedang memasang selotap di dalam lif. Ada 4 kotak segiempat sama di lantai lif dengan tanda anak panah di setiap kotak menghala ke dinding. Sewaktu aku mahu balik, tiba2 ada seorang polis berjalan ke arahku sedang aku menuju ke tempat scan. Kami tersenyum sewaktu berselisih, namun belum sebelum sempat sampai ke tempat scan, dia tiba2 memanggil "Encik!" Dia bertanyakan apa ada dalam beg. Aku senyum sahaja menyatakan kerja dan buku2. Setelah puas memeriksa dia melepas lan aku. Begini mungkin rasanya menjadi pengintip. Haha.

No comments:

Rentas

 Hari ini Ismail Sabri umumkan bermula esok (Isnin) sudah boleh merentas negeri. Perkara pertama aku terfikir adalah untuk telefon Cikgu Dol...