Saturday, April 18, 2020

Hari ke 32 PKP

Lewat bangun hari ini, pukul 11 pagi baru turun dari katil dan bergegas menyediakan mee goreng. Mungkin kerana lewat tidur juga malam tadi, pukul 1.30 pagi kerana melayan God Of War 4, setelah menyiapkan kek batik dan burnt cheesecake. Kek batik ok seperti pertama kali dahulu, burnt cheesecake pula agak kuat rasa telur, selain tekstur yang sedikit lembik tak seperti cheesecake premium yang dimakan dihotel2. Mungkin jenis cream cheese yang dibeli.


Sebelum menyediakan mee goreng, aku membersihkan dahulu dapur masak dan ruangan sinki. Ada sedikit rasa marah kerana Kairul membiarkan dapur kotor tanpa dikemas. Mungkin aku perlukan komunikasi berkesan dengannya hal2 berkaitan penyelenggaraan rumah ini.

Selesai makan mee goreng, kami sambung tidur hingga pukul 4 petang. Tak pernah aku tidur lama seperti ini sepanjang PKP. Sajalah sekali sekala melayan rasa tidur/malas ini.
Aku bersiap balik ke shah alam dan membawa balik kek batik, suku bulatan cheesecake dan 1kilogram dark coklat compound yang aku beli petang semalam. 3 kilogram terlalu banyak Kairul cakap, yang sememangnya betul. Aku tak tahu apa yang aku fikirkan tatkala membeli 2 kilogram dark coklat compound itu.

Sampai2 di Shah Alam ada laksa. Ngah masak kerana mak teringin. Sedap kuahnya yang menggunakan ikan kembung dan ikan sardin. Mak nampak ok sikit, walaupun masih tidak mampu berdiri sendiri, apatah lagi berjalan. Suaranya lebih jelas dan ceria juga nampaknya. Adik melawat ayah dihospital tengah harinya, menyatakan ayah ok, tidak sakit lagi di dada. 22 April ini mesin vakum itu akan dibuka  untuk melihat perkembangan luka ayah.


No comments:

Rentas

 Hari ini Ismail Sabri umumkan bermula esok (Isnin) sudah boleh merentas negeri. Perkara pertama aku terfikir adalah untuk telefon Cikgu Dol...