Friday, April 24, 2020

Hari ke 38 PKP

Sudah masuk hari ke 38, setelah malam tadi PM membuat ucapan menyambut ramadan dan juga menyatakan PKP akan ditambah lahi 2 minggu hingga 12 Mei. Hari ini pertama Ramadan, aku tetapkan penggera pukul 4.45 pagi. Sewaktu berbunyi aku terus tutup dan tidak terfikir langsung tentang puasa. Ada sedikit mimpi menjengah yang aku sudah lupa tentang apa. Pukul 5.15 aku terjaga terus teringat untuk menyiapkan sahur. Setelah mengejutkan Kairul, aku siap ke dapur. Ikan bilis goreng dengan bawang dan cili, telur mata kerbau dan nasi. Ringkas, seperti yang biasa ayah sediakan dahulu.
Ayah masih di hospital. Semalam doktor memeriksa luka dan mendapati masih ada nanah lagi. Jadi disambung lagi seminggu setelah 2 minggu di hospital. Ayah dah teruja kelmarin setelah vacuum dressing dibuka, nampak kering luka dan doktor beri harapan boleh keluar sebelum puasa. 

No comments:

Rentas

 Hari ini Ismail Sabri umumkan bermula esok (Isnin) sudah boleh merentas negeri. Perkara pertama aku terfikir adalah untuk telefon Cikgu Dol...