Wednesday, May 06, 2020

Hari ke 50 PKP (atau hari ke 3 PKPB)

Khairul memberikan wake up call pukul 5.33 pagi untuk sahur. Aku terjaga, berkata ok dan sambung tidur selepas end call. Aku terjaga balik pukul 8 pagi, sedikit cemas kerana teringat ada online discussion dgn Suhaileen tentang GAIA DELFI. Tidur balik dengan snooze sela 5 minit untuk dua kali sebelum aku betul2 bangun dan mandi. 
Usai perbincangan GAIA DELFI yang mana aku hanya jadi pendengar, aku sambung dengan mesyuarat Jabatan APAC Basin. Kali ini ada 4 orang baru masuk dengan seorang adalah fresh grad, iaitu Lisa Kamal yang video commencement di Wisconsin Viral seketika. Tak sangka pula masuk ke department aku. Mungkin management mahu dia masuk basin, dan tentulah APAC/MALAYSIA tempat sesuai untuk latihan. Mesyuarat kali ini aku tolong menyampaikan update Africa Basin yang mujur dengan bantuan Maloque dapat aku segala maklumat tanpa perlu bertanya setiap team dalam Africa Basin.
Aku nap sebentar dari pukul 12.30 sampai pukul 2.30 (ye, sekejap). Antara nikmat WFH adalah boleh nap dengan selesanya di atas katil, dengan masa yang anjal. Kalau di pejabat memang aku takkan boleh tidur.
Petangnya pukul 3 ada perbincangan sequence strat sampai pukul 5.30. Selepas mengemas, aku bergerak ke Shah Alam. Hari ini ada Mee Hailam, juga lauk hati pedal sambal, dan masak lemak pucuk ubi. Eka juga membuat pau kelapa yang sedap.
Malam aku tidur dalam bilik mak ayah di bawah. 

No comments:

Rentas

 Hari ini Ismail Sabri umumkan bermula esok (Isnin) sudah boleh merentas negeri. Perkara pertama aku terfikir adalah untuk telefon Cikgu Dol...