Wednesday, September 29, 2021

Bawa Ayah

Pagi tadi bawa ayah full medical check up di Hospital Avisena. Aku dan Kairul balik shah alam malam sebelumnya, bawa biskut subway seperti yang diminta Luth.


Kairul mulanya aku drop di Starbucks Plaza Shah Alam tapi dia kemudian datang guna grab dan lepak di kafe bawah Hospital Avisena.

Check up lancar. Aku dan ayah daftar di Klinik Wellness pada pukul 9 pagi dan terus ambil darah dan komposisi badan. Kemudian ayah dibawa guna shuttle ke Avisena Women and Children untuk scan kerana penuh di Hospital Pakar Avisena ini. Aku lepak di Kafe Gloria di bawah sementara menunggu ayah kerana aku tidak dibenarkan ikut. Pulang dari scan ayah sambung ambil air kencing dan bertemu dietitian. Otot ayah ok bahagian atas tapi lower body lemah. Perlu senaman kuatkan lower body. Kami pulang ke rumah sementara tunggu keputusan pukul 2.30 petang.

Semua keputusan baik2 sahaja, kanser marker pun semua negatif. Gula dalam darah agak tinggi, 8.5 berbanding normal 6.7. Perlu kawal pemakanan ayah.

Aku semakin baik hari ini. Tiada lagi perasaan kuat sampai menangis kalau teringat Mak. Betul, kena fokus pada yang hidup. Ada ayah yang boleh ditumpahkan kasih sayang. Rindu mak, tapi hari ini rindu yang buat tersenyum.

No comments:

Rentas

 Hari ini Ismail Sabri umumkan bermula esok (Isnin) sudah boleh merentas negeri. Perkara pertama aku terfikir adalah untuk telefon Cikgu Dol...