Tuesday, September 21, 2021

Mak pergi.

Dulu ingat faham makna "hadirlah walau dalam mimpi" apabila rindu seseorang.

Tapi sekarang baru tahu sakitnya rindu, mimpi pun susah menghadirkan yang tersayang.

Mak meninggal semalam. Doktor telefon pukul 4.48 petang memberitahu mak sudah tiada. Berderau darahku meluncur ucapan Allahuakbar. Doktor Amira memberitahu untuk datang ke wad 9D pukul 6 dan kemudian ke forensik untuk tuntut jenazah. Kairul ada disisi ketika itu, menangis dan terus menangis aku. Kairul memanggil adik di bilik sebelah. aku perlahan memberitahu adik. Kemudian ngah. Ayah sedang tidur ketika itu. Ngah keluar kejutkan ayah. aku masih dalam bilik mak menenangkan adik, juga diri sendiri. Aku gagahkan diri keluar bilik dan memberitahu ayah. Fatiha juga ada diruang tamu.

Pecah tangisan.

No comments:

Rentas

 Hari ini Ismail Sabri umumkan bermula esok (Isnin) sudah boleh merentas negeri. Perkara pertama aku terfikir adalah untuk telefon Cikgu Dol...